teisipäev, 20. august 2013

Pood ja porgand.

Vahelduseks viskan siia ühe retseptipostituse ka. Täna lõpuks ostsin omale poest kookosõli. Jaa ma olen juba selle fänn, haha. Kookosõli puudumise taha on mul mitmed toidutegemise plaanid toppama jäänud. Igatahes nüüd saan kokkamisele tuld anda!

Siis ma leidsin tavalisest poest ka riisi- kui ka kaerajahu, riisijahu soovitati hea tavalise jahu asendajana. Millegi pärast arvasin, et neid pole saada. (Mandlijahu pole siiani tavalises poes näinud.) Igatahes ma ei kavatse neid nüüd ulmseliselt kasutama hakata, aga vahel kuskile sisse paar teelusikat - miks mitte. Loodan, et see ei mõju kuidagi mu kõhule halvasti ja üldse tervele kehale.

Poekorvi sutsasin veel oma esimesed läätsed ja tahtsin ka kinoad ehk Tšiili hanemaltsa (quinoa), aga see jäi täna tühja riiuli tõttu soetamata. Kui ma üldiselt olen väga rahul lihtsalt köögiviljade söömisega erinevates variantides, siis vahetevahel tahaks ikkagi midagi muud ka süüa.


 

Mis veel sutsu sööki puutub, siis ma avastasin täna, et suhkru tarbimise vähendamisest on möödas esimene kuu. Tunnen end imeliselt hästi ja uskumatu kui palju väiksemaks on üldse isu läinud. Ja kuidagi nagu ei tahagi "ahistada" enam end selle suhkruga. Selle kuu aja sisse on mahtunud täpselt neli päeva, kui ma olen midagi magusat söönud. Ja ma arvan, et see on päris päris päris hea tulemus minu puhul. Minu, kelle põhimõtteliselt igasse päeva kuulus enne mingi suhkrukomm. Mul on enda üle nii hea meel ja rõõmustav on see, et veel üks kilo on kukkunud ja lihaseid on rohkem. Ehk ma loodan, et see on kõik rasva arvelt. Selle protsendi tahaks endal küll mõistlikuks saada juba.

Aga jäädes algse jutu juurde, siis täna tegin ühe tummise lõunasöögi enne rulluisu ringi ja õhtuks jätsin tänasesse pidupäeva ühe päris nämma koogi ka.

Läätsepada (põhimõtteliselt sellest, mis külmikust inspireeris)
 3portsjonit (neid ka raske öelda, aga kuskil ca. 300g on minul tavaliselt üks ports)
397 kcal, 3.51g rasva, 43.7g valke ja 47.6g süsivesikuid

150g läätsesid
400g kanafileed
230g tomatipastat
1 suur riivitud porgand
1sibul
200g kukeseeni
1/2 tl punast karripastat
 sutsu oliivõli
1 keskmine sibul
2 suurt küüslauguküünt
karrit, pipart, sutsu soola

Keetsin läätsesid mitte väga suures veehulgas ca. 25min, samal ajal pruunistasin kana koos karri, karri pasta ja sibula-küüslauguga, seejärel pruunistasin kukeseened. Siis kui läätsed pehmed olid segasin hulka tomatipasta ja seejärel kõik ülejäänud komponendid. Segasin tasasel tulel kuskil 3min ja bon appetit! (See maitsekooslus oli teistsugune, mis ei pruugi kõigile meeldida, mulle isiklikult meeldivad igasugused imelikud maitsed.)
Kõige ilusam toit polnud see läätsepada, aga mõnus kõhutäis oli küll mulle.


Porgandikook2 portsjonit (tegin täiesti suvalise koguse aga mahtus täpselt minu kahte pisikesse vormi)
227 kcal, 9.19g rasva, 9.62g valku ja 26.45g süsivesikuid

2 suurt porgandit ( ca. 300g)
kaneeli
4tl riisijahu
2tl mett
10g rosinaid
1 terve muna, 2 munavalget
1/2 tl küpsetuspulbrit

Riivisin porgandid ja seejärel segasin lihtsal kõik ained kokku ja panin vormi. 225C ja 25-30min.

Glasuuriks:
2tl mett
10g toorjuustu
10g kookosõli

Kõik asjad ühte kaussi ja sulatasin tasasel tulel. Kui koogi ahjust võtsin ja natukene jahtunud oli, siis panin selle sinna peale ja kui täitsa jahtunud siis panin 2h külmkappi. Maitses väga hästi! 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar