neljapäev, 13. veebruar 2014

It is not a diet it is called eating healthy

Ma naudin väga head sööki. Mulle meeldib kokata, mulle meeldib väljas söömas käia. Kõik mis puutub toitu ja söögitegemisse, peab olema loodud armastusega. See kajastub väljanägemises, lõhnas, maitses, emotsioonis.

Mulle meeldivad tegelikult hästi lihtsad maitsed ning komponente ei pea üldse palju olema. Peaasi, et värsked ja puhtad maitsed. Salateid näiteks kastmekaussi uputada on minu meelest mõttetu, sest lämmatab minu jaoks just need head maitsed ära. Natukene maitseaineid, oliiviüli või laimimahla sobivusel küll. Aga tõesti naa tuu kee.


Kui nüüd keskenduda minu kokkamisele, siis ma garanteerin, et kõik on hoole ja armastusega tehtud. Isegi kui alati ei kuku kõik plaanipäraselt välja, siis kogemus on ikka ja järgmisel korral on lootust paremaks tulemuseks.

Näiteks ma olen eelnevalt kunagi maininud, et ma ei oska pannkooke teha. Või no mulle üldse ei meeldi enda omad. Lihtne asi, mida ju KÕIK oskavad, või mis? No ja veel igasugused banaanipannkoogid, proteiinikad.. fitnessi inimeste imekaunid pannakad. Mis minu köögis ainult ühe suure katastroofiga lõppesid. Rohkem nagu banaanipudru näiteks,  ette on tulnud isegi banaani sütt. Not so yummy, I think.

Kerged pool aastat vahelduva eduga katsetamist ja ma olen välja töötanud enda jaoks superlemmiku pannakate retsepti. Maitsevad mulle ja näevad välja täiesti viisakad. Ja pannkoogi lisandi leidmiseks tuleb lasta vaid fantaasial möllata.

Igatahes siit tuleb mu baasretsept:
1 muna
1munavalge
30g proteiinipulbrit
100g maitsestamata kohupiima
1tl maca pulbrit
1tl küpsetuspulbrit
praadimiseks kookose õli

Alustuseks vahustan munad, siis segan hulka pulbrid ja viimaseks kohupiima. Pann kuumaks, kookose õliga üle libistada ja 2 spl suurused pannakad. Neid tuleb mul 7 tükki.

Kogu kupatus taldrikule ja läheb kaunistamiseks. Kiivid, maasikad, mandlid, sarapuupähklid, mesi, pähklivõi, kohupiim, granaatõun, mustikad, kirsid, kaneel, chia seemned.. mida iganes peale panna, mis maitseb. Jaa head isu!














Peale pannkoogihulluse on mul veel salatihullus. Hetkel kõige lemmikum toit. Mõtlesin just üks päev, et miks ma peaks sööma mingit kuiva burksisaia või jahust pastat.. kui ma saan süüa nii värvilist, mahlast, maitsvat ja mitmekesist. Miljoni erineva variatsiooniga toitu nagu selleks on igasugused salatid.

Minu salat koosneb alati kindlast põhiosast:

peotäis kirsstomateid pooleks lõigatud
u. 7cm jupp kurki
peotäis rukolat ja muud salatimixi
sidrunipipar 

Lisand nr 1 (idee mu bestikalt)
100g kodujuustu
granaatõuna seemned
1 keedetud muna
avokaado

Kõik komponendeid omavahel ära segada ja panna salatipõhjale. Nämmi!





Lisand nr.2 (lemmik ahjulõhe kõrvale)
seemnesegu
granaatõunaseemned
60g mozarellat
1/2 avokaadot


Lisand nr.3
krevetid
100g kodujuustu
1/2 avokaadot

Lisand nr.4
2 keedetud muna
100g tuunikala
1 korralik viil sidrunit
sidrunipipart




Lisand nr. 5
130g suitsukana
peotäis viinamarju
1/2 avokaadot

Lisand nr. 6
ahjus või pannil röstitud kirsstomatid oliivõliga
100g mozzarellat
pool avokaadot


Lisand nr. 7
peotäis krevette
70g fetajuustu
1 punane sibul
hästi palju valmis avokaadot


Need on hetkel minu ühed lemmikumad variandid. Mmm, juba ootan oma õhtust salatit, hehe!

Brokkoli-toorjuustukreemi täidisega kanafilee

400g kanafileed tampisin suhteliselt õhukeseks, oliivõli, küüslaugu ja maitseainetega tõmbasin fileed üle.
200g aurutatud brokkolit püreestada ja jahutada, seejärel segada 70g toorjuustuga ning suts soola. Määrisin selle kanafileele, keerasin rulli ja panin 160C ahju, kuniks pealt pruuniks muutusid. Serveerisin lihtsalt salatiga.

Loodetavasti keegi leidis siit mingigi idee. Mulle igatahes need maitsed maitsevad jubedalt. Ja kõik on tervislik, vitamiini rikas ning tekitab hea tunde ja paitab keha.

Sest..

"Take care of your body. It is the only place you have to live." Jim Robin

Head isu!
Kiku

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar