laupäev, 22. märts 2014

Ma olen "kergelt" öelda löödud

Niisiis on esimene nädal rasvapõletuse kavaga möödas. Minu nädal jookseb siis reedest reedeni. Arvan, et seda esimesest nädalat tulebki võtta harjumiseks ja isudest lahti saamiseks, ja selle kõigega on mul tibens-tobens-alles-klar. Ei ole mul ühtegi painavat isu, vajadust ülesöömiseks, ei ole mul ka halba enesetunnet ega kardetud telliskivisid kõhus. Aga.. aga nagu pealkirjast võib juba välja lugeda, on kompotis siiski mingi halvaks läinud mari, mis hea maitse rikub.

Kuidas mul enese arvates siis läinud on?

Esiteks ma saan niii palju süüa. Tõesti, kui ma valin õiged toiduained, siis mul on koguaeg kõht täis ja koguaeg peab sööma. Parematel päevadel ei jaksakski nagu oma portse täis süüa. Söön korraliku hommikupudru ja sinna peale marju ja pähklivõid, kõrvale veel üks kanasingiga võiks. Paar tundi möödas ja juba on esimese snäki aeg. Vahel on selleks porgand, vahel väike kausike müslit pähklipiimaga. Ja nagu välgu kiirusel on kätte jõudnud lõuna.

Lõuna ajal on minu esimene suur muudatus toimunud. Eelnevalt sõin lõunaks pigem sellist näksimist ja kerget toitu, mille järel kiirelt kõht jälle tühjaks läks. Nüüd aga söön köögivilju kanafilee/lõhega, kõrvale veel kinoad või riisi või tatart. Ja mul on kõht nii täis ja nii kauaks.. tänu sellele väldin ma seda õhtust ülesöömist ja näksimise vajadust ei teki.


Nojaa siis õhtusöögiks kas teen salatit ja puuvilja, või olen kaks palaleiba ohtra salati ja väikse singiga söönud. Veel porgandit näksinud ja voilaaa, uneaeg ka juba käes. Kõht on koguaeg täis olnud ja tuju hea.



Kalorihulk on olnud enamasti 1600 kanti, kahel päeval 1800. Täpselt lubatud vahemik. Kusjuures 1600 pidin trennivabadel päevadel sööma, aga esiteks mul pole väga neid ja teiseks ma olen täpselt tunde järgi söönud ja kohati raskusi selle hulga täis söömisega ka.

Jõudes nüüd trennini, siis tegelikult NII hull ei olegi see 60-90 minutit kiirkõndi. Jooksmisega tõuseks mu pulss imekiiresti lakke ja ratast mulle ei meeldi sõita. Seega, kõndimine it is! Siin on mul kaks abimeest, kas hea muusika või siis olen lausa Tabi kaasa võtnud ja filmi vaadanud. Sellisel juhul aeg lendab ja ma ei taba end iga paari minuti järel vaatamast, et KAUA VEEL?! Ja sellega harjub ära.
Loomulikult ma igatsen oma harjumuspäraseid trenne, üldse rühmas treenimist ja neid "oma" inimesi.  Saalis on kuidagi võõram olla. Aga see selleks, jäämägi on minu jaoks murtud ja ma ei suregi ära selle rasvapõletustrenniga.

Trenni juures märkasin veel ühte asja, et esimesed 20 minutit on ikka kõige raskemad ja siis on jalad krampis ja valusad. Aga kui see aeg on möödas, tuleb power sisse ja edasi läheb ikka libedamalt. Hetkel tegin nädalaga kuus trenni, 2x 90 minutit powerwalki, 3x 60 minutit powerwalki ja siis 1 pumpimise kaa ikka.

Kokkuvõttes siis minu enda arvates on kõik hästi!

Aga mida räägivad näitajad?!?!

Loomulikult ei saa mõne möödunud päeva põhjal väga suurt analüüsi teha ja tagasisidet oodata. Ja ma ei ole tegelikult selline igapäevane kaaluja, aga praegu on kuidagi nii põnev. Ma ei oota, et kilod kukuks aga ma lootsin, et mõned sajad grammid ikka tulevad ära.

Peale kolmandat päeva olin -600g. Ma olin seitsmendas taevas, et see töötabki minu kasuks! Ma ei tea miks ma neljapäeva hommikul kaalule astusin, aga seis oli sama, see miinus kuus sada. Siis ütlesin endale, et see on hea. Nädala kohta täpselt ideaalne. Noh, natukene ehk lohutas.

Täna siis kui oli päris kaalumise päev (ühe korra nädalas plaanin kaaluda), siis ma ei tea mis juhtus. Aga sellest -600 grammist oli saanud null. Ehk siis ma olin tagasi täpselt selles kaalus, mis nädal tagasi.

Tean, et vara on teha mingisuguseid järeldusi ja ma ei taha olla selles punktis, mille vastu ma olen võidelnud ja ümber harjutanud. Kus kaalunumbrist saab jälle mingi kinnisidee. See on vastik ja morjendab kordades rohkem. Sest ma seni tundsin end ise hästi ju.. enne neid numbreid. Ja ma tean, et negatiivsete emotsioonidega on veel raskem positiivseid tulemusi saada.

Aga ometi ma istun siin suure mõttega "Näh!". Loomulikult ei kavatse ma mingist otsast alla andma hakata või ma ei tea mis asju tegema. Pealegi esimese kokkuvõtte Viktorile ma saadan alles nädala pärast. Kuigi mul on juba praegu selline nutumaik suus, et appi, tule mulle appi! Haha. Loodetavasti on mingid grammid rasva ikka ära põlenud selleks ajaks.

Siiski on see pettumus mu sees olemas ja oleks nii väga rõõmust rõkkavalt öelda, et jess! Langes! Hetkel on see rasvapõletamise protsessis ju languse näitajaks paraku kaalunumber. Ma ise tean ju, et ma olen tubli olnud. Ma tõesti olen!

Võib olla see ei ole isegi pettumus, vaid minu sees on hirm, et äkki see viis ka ei toimigi minu jaoks ja ma ikka ei saa rasvaprotsenti väiksemaks. Et mis siis saab. Oeh, jälle need halva auraga mõtted ründavad mu pead.

Näitajad seega räägivad mulle vastu. Kummal ma võita peaksin laskma. Ilmselt ikka positiivsusel ja enda heal enesetundel. Ja ei mingit kaalumist enne õiget aega. Pole ju vaja nii paeluvalt sinna kaalunumbri külge end jälle mässima hakata.

Pean selle kuidagi eemale suruma ja välja treenima. Alla ei tohi muidugi suruda neid emotsioone, pigem tuleb välja higistama minna neid. Päev on ju ilus, päikseline laupäeva hommik. Õige aeg trennikott kokku pakkida ja edasi võidelda, nagu plaanitud on. Sest see oli alles esimene nädal ja nüüd ma pean veel rohkem näitama, KUI VÄGA, kui väga väga ma seda tahan.

Ilusat nädalavahetust kõikidele!

17 kommentaari:

  1. Kui nüüd loogiliselt mõelda, siis ei ole see -600 g nulliks saamine muud kui vesi. Ei ole võimalik, et see oli rasv või lihas ühe päevaga. Anna kehale aega. Lisaks mõjutab naiste kaalu palju ka hormonaalsüsteem, nt mõned võtavad ka kilosid juurde enne time of the monthi. Seega ära põe. Vaata asju pikemas perspektiivis, kuigi vahel tundub see väga raske. Edu ja kannatlikku meelt! :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jaa ma tean, et see on kehast väljunud vesi ja rasva ja lihast nii kiirelt ei kaota..nii ka ei tule see 1 -2 päevaga ka juurde. Samuti kuna on see time of the month aeg ka just parasjagu, siis saab selle süüks ajada, hehe. Lihtaslt point oligi selles, et mingi tobe number võib emotsioone nii palju mõjutada. Ja et kogu see protsess töötab suuresti mõttemaailmaga koos.

      Aga aitäh hea sõna eest, Margit! Täpselt sellist toetust ongi minu puhul vaja ja töötan tegusalt edasi :)

      Kustuta
  2. Kas sellel on mingi konkreetne põhjendus ka, et miks Bodypumpi teha väga ei või? Minu teada ka Bodypump soodustab just rasvapõletust. :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jah, lihaste olemasolu soodustab rasvapõletus ehk siis mida suurem on lihasmass, seda rohkem trennis kaloreid põletad. Ja kuna mul on lihasmass ikka väga korralik, siis ei ole mõtet mul hetkel lihastreeningut ega vastupidavust teha. Vaid lihtsalt puhast rasvapõletust. Viktor ütleski, et ma olin treenimist valest otsast alustanud ja treeninud vaid lihast ja vastupidavust.
      Keegi pole mul otseselt keelanud pumpi teha, lihtsalt me jõudsime konsensuseni, et hetkel on mõtekam puhtalt kardiomasinatel treenida. Mu põhirõhk on rasva maha saamisel, et lihased saaksid sealt välja tulla. :)

      Kustuta
  3. Kindlasti jälgin Sinu tegemisi ka edaspidi, kuid blogipostitused võiksid veidi lühemad hoida, praegu on kuidagi lohisevad ja raske jälgida.
    PS! Ega ma paha pärast :)

    Ja ära lase end tõesti kaalunumbritest morjendada, kaal on vaid number nagu Sa isegi tead ;)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Igasugune kriitika on alati teretulnud, siis tean mida parandada :) Üritan siis vähem lohiseda, kuigi ma pole ka väga seda tüüpi blogija kes iga päev lühidalt kirjutaks mis trennis käisin ja mida sõin. Tuleb leida kuldne kesktee, et oleks kõigil hea :)

      Kustuta
    2. Samas mulle meeldib väga, kuidas sa kirjutad. Mitetes mõtetes tunnen ennast ära ja kuna sa pigem postitad harva, siis ei ole minu meelest midagi liiga pikk lugemiseks! Jätkuvalt edu sellel teel! T.

      Kustuta
    3. Aitäh! :) Ma ise ka mõtlen, et selle blogi mõte kaoks minu jaoks ära, kui ma ei postitaks nii nagu see mul tuleb. Ja kuna ma tõesti ei ole igapäevase postitaja tüüp , sis paratamatult tulevad postitused pikad. Samas ma olen nõus, et vahel on raske lugeda, sest mõtete ülekülluses ei suuda ma alati kõike süstematiseerida.

      Aga ma ikka proovin olla loetav enamuse jaoks :)

      Kustuta
  4. Nii tubli oled!!! Minul algas neljas nädal tervisliku toitumisega rasvapõletus. Kahjuks minu esimene nädal tõi mulle oodatava miinuse asemel hoopis tubli plussi juurde :( ja nii need nädalad mööduvad langeb ca 1 kg ja järgmisel päeval taas otsast peale. :( võib olla peaksin ka rühmatreeningud vahetama kardio peale? Tonts seda teab. Aga varsti peaksin Argo juurde minema ennast näitama ja rasva möötma... kuidagi piinlik on, et pole 3-4 kilo alla saanud :( aga kust leida positiivsust ja edasi rühkida oma eesmärkide poole? Loodan seda saada sinu blogist- jätka samas vaimus :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh kiidusõnade eest!

      Küll see kaal peab hakkama langema, kui sa oled teinud senises elustiilis muutuse, peab keha selle muutusega mingi hetk ikka kaasa minema. Lihtsalt tuleb anda aega ja mitte mingil juhul alla anda. Sest äkki täpselt sel hetkel kui alla annad, olekski toimunud areng.

      Võib olla pead katsetama ka teistsuguseid trenne, mis ei ole nii kõrge pulsiga. Sest minu puhul tundub, et just see toimibki näiteks :)

      Ja nagu on ütlus, et kui see oleks lihtne, siis kõik teeksid seda. Seega hambad ristis aga see on lõpuks kõik väärt pingutamist :)

      Edu Sulle ja järjekindlust!

      Kustuta
  5. Hei, kas mõõdad pulsikellaga pulssi ka ? Kui ja, siis mis pulsivahemikus oma kiirkõnde teed?
    Edu edasiseks!:)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Pulsikella mul ei ole, aga pulsi vahemik peaks olema 120-130 mul. Aga selleks et see isegi 130 oleks, pean ma tegelikult suhteliselt jalutama.

      Kustuta
  6. Huvitav lugemine! Olen ise ka teinud ehk liiga palju jõutrenni.
    Olen kuulnud soovitusi, et nädalas sobiks teha 3 jõutrenni ja 1 kardio. Võibolla on see individuaalne ka, mis kellelegi sobib. Kuidas sa seni treenisid?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Eelnevalt treenisin ikka mingi 5 jõutrenni ja siis 2-3 vastupidavust. Puhast rasvapõletust oli null. Kaal seisis, lihast tuli juurde aga rasvast lahti ei saanud sellega.

      Kustuta
  7. Kiirustasin siin oma küsimustega. Lugesin eelmist postitust ja kommentaare, sain vist vastuse. ;)

    VastaKustuta
  8. Hei!

    Tekkisid mõned mõtted lugedes Su postitust:

    1. Ära kaalu kord nädalas, vaid iga päev. Hommikul esimese asjana kui tõused, astu kohe kaalule. Ja sisesta iga päev oma kaalunumber kuskile nutikasse programmi, kus on algoritm kaalu kõikumiste vastu. Kui sul on iPhone, siis soovitan sellist appi nagu "True Weight". Android peal on vist analoog Libra - Weight Manager. Kuna kaal kõigub juba päeva lõikes kilo siia-sinna(rohkema soola ja süsivesikute tarbimisest tingitud ajutine vee peetus - glükogeen seob endaga vett, toidumass sooltes - mõnikord püsib toit sooltes päevi, mõnikord tunde jne), siis üks kord nädalas kaaludes ei saa mingit pilti, kas see pool kilo on nüüd rasva arvelt läinud nädalaga või mitte.

    2. Miks Sa arvad, et kaalu langetamisel peab just sellist trenni tegema, kus trenni aeg saadav energia tuleb valdavas osas rasvadest? Kui energiakulu erineva intensiivsusega treeningul on samaväärne, siis kokkuvõttes pole ju vahet, kas seda rasva läheb rohkem treeningu ajal või treeningust taastumisel. Ma kirjutan seda selle pärast, et postitusest sain ma aru, et kõndimine ei ole Sulle meelt mööda. Samuti pole tegu treenimata ja ülekaalulise inimesega, kellele tõesti oleks kõndimine kõige mõistlikum alguses. Ja siit edasi, kaalulangetuse ajal peaks ikka tasakaalustatud jõutrenn olema omal kohal, et lihasmassi säilitada. Seega tasakaalus võiks olla jõutrenn ja aeroobne(erineval kujul: rahulikum ja pikem, tempokam ja lühem, kõrgema intensiivsusega intervall). Psühholoogiliselt ka lihtsam, kui saab teha endale meeldivaid trenne, mis motiveerivad, mitte kuiva ja lõputut kõndimist.

    3. Kaalulangus on 80% toitumine. Ma saan aru, et Su praegune kaalulangetuseks mõeldud kaloraaž on leitud arvutades. See on hea lähtepunkt, millest alustada, aga mitte mingi püha tõde. Päris kaloraaži saab teada siis ja ainult siis, kui on korralik ülevaade kaalu muutumisest. Kui keskmine kaal nädala jooksul langeb kuskil pool kilo, siis on kõik korras. Kui langeb tunduvalt rohkem, tõsta kaloraaži. Kui langeb alla 250g, siis langeta kaloraaži. Arvutada saab ainult kaloraaži suurusjärgu, aga olenevalt inimesest võib see siiski olla väga erinev. Kui kaal ei lange, siis ära heida meelt, vaid sa tead, mida tegema pead. Ma loodan, et sul on köögikaal ja sa oled enda suhtes aus, mida sa sööd(Mõni paneb valikuliselt asju kirja - "ah need paar raffaello kommi pole midagi, ma neid ei arvesta"). Makrotoitainete suhet jälgi ka. Valku võiks kuskil 1,5-2g/kg kohta olla, rasvu 0,8-1,2g/kg kohta ja siis ülejäänud süsivesikud.

    Ära võta kaalu langetamist kui lootuste ja ootuste mängu, see on kõik teadlikus tegutsemises kinni :)
    Edu ja järjepidevust!

    Roland@kaotanud 30kg

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Suur tänu oma mõtete jagamise eest minuga! Ma absoluutselt ei ütle, ei ma ei nõustuks Sinuga AGA mul on asjast oma nägemus -mis sobib ühele, ei pruugi sobida teisele.

      Kuna ma olen kunagi olnud tugevamas ülekaalus ja see rasvapõletusprotsess pole eile uustulnukas minu jaoks, siis selgitan miks need asjad just nii on nagu nad hetkel on.

      Kõigepealt mainingi ära, et just selleks ma omale treeneri võtsingi, kes mind juhendaks, oma nõu ja jõuga mind toetaks ning aitaks lahenduse leida senistele probleemidele. Usaldan Viktori soovitusi, kuna senised enda proovitud viisid pole mind edasi viinud.

      1. Mis puutub igapäevasesse kaalumisse on minu jaoks kindel EI. Just seetõttu, et ma olen emotsionaalselt nii mõjutatav ja see igapäevane kaalukõikumine ei laseks mul päevi normaalselt veeta. Näiteks morjendaks mind kaalutõus numbri näol niivõrd palju, et paha tuju tõttu haaramine koogi järgi ei ole üldse välistatud. Ma isiklikult ei leia sellel igapäevasel kaalumisel enda jaoks mitte mingit mõtet.
      Loomulikult tean, et see kord nädalas kaalumine ka ainult mu rasva kaotust ei näita, aga samamoodi igapäevaselt kaaludes ei tea millal nüüd oli see rasva kaotus või hoopis kehasse kogunenud vesi.

      2. Trenniga on selline lugu, et ma olen viimased aasta aega teinud väga segamini nii jõutrenni, vastupidavust kui ka kergemaid trenne ning pole sellega ka suurt midagi saavutanud. Kuna ma tahan muutust, siis mul on järelikult vaja midagi muuta. Analüüsisime treeneriga läbi minu senised treeningud ning mõtlesime proovida sellist puhast rasvapõlefus trenni. Et kas see toimib.
      Mul ei ole kohustust just kõndida, see on mu enda valik. Loomulikult ma teeks hea meelega ainult jõutrenni ja tõstaks raskuseid aga kuna see seni pole mind aidanud, siis ei piisa sellest. Ja samuti ma ei keela endal Bodypumpis käia, paar korda nädalas ikka teen. Lihtsalt põhirõhk on hetkel muul.

      3. Jah ma piiran oma söömist kalorilugemisega, aga see pole ainuke millele tuginen. Jälgin ka toiduainete vahekorda ning mida ja millal koos söön. Mulle ei ole koostatud mingit massidele suunatud "personaalset toitumiskava", vaid kõiges on lähtutud sellest, millised on minu eelnevad harjumused ning mis on valesti olnud, mis mitte.
      Kuna ma olen alles paar nädalat selle kallal tõsiselt töötama hakanud, et rasvaprotsent väheneks, ei ole ma veel mingeid olulisi muutusi vajalikuks pidanud, sest hetkel kõik sobib mulle. Samamoodi arvestan kas on trenni päev või mitte. Ning tean, et pigem vähem langust korraga kui palju. Seega olen Sinuga päri, et see üks kaloraaz pole kinni raiutud ja tuleb vaadata kuidas asi langeb.
      Mul on olemas köögikaal ja panen kirja ausalt iga ampsu, mul ei ole sellega probleemi. Sest ma ei petaks peale iseenda mitte kedagi ja sellest faasist olen ma välja kasvanud.

      Ütleks veelkord ka selle, et mul ei ole see kaalu number oluline vaid see, milline ma välja näen.

      Igatahes aitäh nõuannete ja edu soovimise eest! :) Olen kindel, et jõuan oma eesmärgini. :)

      Kustuta