teisipäev, 30. juuli 2013

Need väiksed kaerapätsikesed, need väiksed kaerapätsikesed

Ma olen mööda Instagrammi tuiates nii palju lihtsaid ja maitsvaid mõtteid saanud. Täna proovisin ära oma täitsa esimesed gluteeni, laktoosi ja suhkruvabad kaeraküpsised. Ja ometi nii magusad ja head! Tänu mu uuele avastusele - datlitele. Need on ühed imekspandavalt head viljad, piisavalt magusad isu rahuldamiseks ja magustoitudesse lisamiseks. Piisab paarist datlist kommi asemel ja samas nende energiasisaldus 100g kohta on vaid 267kcal, mis on praktiliselt poole väiksem kui šokolaadil, hehe. Datlid sisaldavad kiudaineid, märkimisväärselt magneesiumit ja kaalimit. Igatahes minu köögikapis on leidnud nad koha.

Aga küpsistest niipalju, et
100g täistera kaerahelbeid
180g banaani ehk siis kaks keskmist
1 munavalge
30g mandleid
40g rosinaid
25g datleid
kaneeliga ei koonerdanud ma ka mitte

Blenderdada kõigepealt banaan koos datlitega vedelaks massiks ja siis kõik asjad kokku segada, mandlid ka purustasin ja väiksed pätsikesed. Ahjus kuskil 20min 170C

Sain 12 küpsist, ühe küpsise kohta ca. 65kcal, 1.14g rasva, 1.9g valku, 11.3g süsivesikuid ja kiudaineid 1.38g (andmed TAI Toitumisprogrammist )
Mmmm.. maitsev!

2 kommentaari:

  1. Tere, olen ka ise gluteenik, kuid minu andmetel sisaldavad ka kaerahelbed (ning isegi rukkis) gluteeni, seetõttu olen kaerahelbed samuti oma menüüst välja jätnud...

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tere, isiklikult ma ei talu absoluutselt nisu, väikeses koguses kaera üle mitme kuu tarbides ei ole tundud vastunäitu, küll aga siiski üritan ka hoiduda kaerast ja teistest teraviljalistest. Kuid nii palju kui ma uurinud olen, otseselt kaer ei sisalda gluteeni aga gluteeni talumatusega inimene ei pruugi taluda kaera kui ka hirssi ja isegi piima. Kuigi puhtalt kasvatatud ja korjatud kaer ei tohiks seda üldse sisaldada. Ma lähtun vaid oma kogemustele, kuna erinevad allikad annavad erinevat informatsiooni.

      Kustuta